Dějiny análního sexu
Církev několik staletí označovala anální sex za zvrácenost a sodomii. Dnes je již anální sex běžným zpestřením milostných her u heterosexuálních párů a předsudky pomalu vymizely.
Freud již ve své době přišel s tvrzením, že anální erotika vzniká v kojeneckém věku. Dítě pociťuje při vyměšování nejen mírnou bolest, ale i rozkoš, která je způsobena silnou kontrakcí svalů.
Starověký kult análního koitu
Již ve starověku je zobrazován anální koit na vázách, amforách a dalších nádobách. Zobrazeny jsou nejen páry, ale i skupiny. V umění té doby najdeme častěji popisy půvabů ženského pozadí než poprsí či genitálií.
Prostitutky lákaly své zákazníky poodhalenými hýžděmi, na něž se plácaly rukou. To se odráží ve starořeckých epigramech, verších, malbách či nápisech. Kult hezkého zadku měl souvislost i s pederastií, která patřila k běžné společenské normě. Starší muž zaučoval mladého chlapce do tajů bojového umění, a ten mu na oplátku poskytl své tělo. Takto to probíhalo i mezi duchovními a učenci.
Bohové a hrdinové
Zeus unesl krásného Ganyméda poté, co mu učaroval pohled na jeho pozadí. Oddával se s ním natolik sexu, že zanedbával božské povinnosti a svět se řítil do zkázy. Celou situaci zachránil až Éros, který vytvaroval z mléka a mužského morku neodolatelné pozadí a nabídl mu ho jako náhradu za Ganyméda.
Herakles měl velmi silné ochlupení, čímž si vysloužil přezdívku „melampygos“ (černoprdeláč). Achilles zase používal konkubínu Briseidu jako občasnou náhražku za přítele Patrokla, s kterým si užíval anální sex. K tomuto druhu sexu přistoupil i Théseus se svou chotí Helenou či král Demétrios, kterého natolik okouzlila zadnice hetéry Mellity, že jí za soulož nabídl své poklady.
Neobvyklé nebylo ani skupinové vyměšování stolice, kdy starořecké vodní záchody byly uspořádány v kruhu, aby trůnící osoby na sebe vzájemně viděly. Takto spolu sedělo deset, dvanáct i více lidí.